سایتم صفحه 2 گوگل گیر کرده

سایتم صفحه 2 گوگل گیر کرده!

آوردن سایت به صفحه اول گوگل با 10 روش ساده از صفحه 2 گوگل در کمترین زمان ممکن با این تکنیک های آموزشی سئو می توانید رقبای صفحه اول به راحتی شکست دهید.

سایتم صفحه 2 گوگل گیر کرده و دیگه تکون نمیخوره×

نزدیکه 2 ماه هستش که پروژم صفحه 2 مونده و مشتری شاکی شده!

این موضوع چالشیه که همه متخصصان سئو حداقل چند بار باهاش رو به رو شدند و بخصوص افراد مبتدی که وارد یک رقابت سنگین شدند، دقیقا این موضوع رو درک می کنن.

آموزش جامع سئو وردپرس را می توانید در لینک مربوطه دنبال کنید و با اطمینان خاطر از چالش های پیش رو گذر کنید.

بالا بردن سایت از صفحه 2 گوگل به صفحه 1

به نظر من صفحه 2 گوگل بد ترین جای دنیاس! برای رسیدن به این صفحه باید زحمت زیادی کشیده بشه و انتظار هیچ نتیجه ای هم از اون نداشته باشیم.

اما خبر خوب اینجاست که شما اگر تو رقابت نسبتا سنگینی هستید و تونستید تا صفحه 2 گوگل بیاید، یعنی شما سایت استاندارد و قابل قبولی دارید.

بالا بردن سایت از صفحه 2 گوگل به صفحه 1، بسته به رقیبان شما و حوزه ای در اون فعالیت می کنید، نیاز به یکسری ریزه کاری داره.

سایت های صفحه 1 به راحتی میتونن به صفحه 2 منتقل بشن و این نشون میده که گرفتن جای سایت های صفحه 1 و بخصوص 3 لینک آخر این صفحه اصلا کار پیچیده ای نیست.

نگرانی اصلی برای سایت هایی هستش که صفحه 3 و 4 گوگل گیر می کنند!

با من همراه باشید تا روش هایی مطمئن و ساده برای جا به جا کردن سایت از صفحه 2 به صفحه 1 گوگل رو ببینیم.

10 مرحله برای رفتن از صفحه 2 به صفحه 1 گوگل

اینجا 10 مرحله و روش ساده قطعی برای رفتن سایت از صفحه 2 گوگل به صفحه 1 رو آماده کردیم.

این موارد توسط بهترین مختصصان سئو دنیا برای رو به رویی با این چالش به ما پیشنهاد دادن و شخص بنده هم که تعدادی از این موارد رو تست کردم، نتیجه خیلی خوبی گرفتم.

1- استفاده از کلمه کلیدی های رقبا و ادوردز گوگل

کلمه کلیدی های رقبا و ادوردز گوگل

اولین روشی که با استفاده از اون می تونید به سمت نتایج صفحه اول گوگل حرکت کنید، پرداختن به کلمات کلیدی خوش سرچ و کم رقابتی هستش که میتونید اون ها رو از موفق ترین رقیب ها و تبلیغاتی که در قسمت ادوردز گوگل گذاشته میشه، پیدا کنید.

بیینید اکثرا روال بالا آمدن سایت ها و رسیدن و لینک اول، به این شکل نیست که سایتی روی یک کلمه کلیدی خوب کار کرده باشه و آروم آروم بیاد رتبه اول گوگل رو بگیره!

سایت ها باید به گوگل شایستگی خودشون رو نشون بدن.

سریع ترین راه برای نسان دادن شایستگی یک سایت به گوگل، اینه که اون سایت با کلمات کلیدی ساده و کم رقابت، به نتیجه اول برسه و بعد رنک برین گوگل رو با نگهداری کاربر داخل سایت، تحت تاثیر قرار بده.

حالا چرا گفتیم کلمات کلیدی رو از رقیب ها؟

اولا که موفق ترین رقیب تو هر رقابت، پس از مدتی الگوی گوگل برای بررسی سایت های دیگه قرار میگیره و شما اول باید در حد اون خوب باشید و بعد توی مرحله دوم خودتون رو بهتر از اون سایت کنید.

با بررسی اینکه سایت های موفق با چه کلمات کلیدی بلند و ساده ای در حال ورودی گرفتن هستند، میتونید به راحتی کلمات مطمئنی رو پیدا کنید و با کمی پردازش روی اون موارد به رتبه اول برسید.

چرا کلمات ادوردز خوبن؟

کسانی که کپین گوگل ادوردز برای سایت می بندند، به مشتری پیشنهاد می دن که کلمه ای رو برای تبلیغ انتخاب کنه که سرچ خیلی زیادی نداره و فقط مشتریان هدف میان اون رو سرچ می کنند.

مثلا وقتی شما میخواید روی کلمه “اجاره خودرو” تبلیغ گوگل بدید، پیشنهاد میشه که “شرکت اجاره خودرو در تهران” یا “اجاره خودرو با راننده در تهران” برای شما بهتره.

چرا؟

چون تبلیغ کمتر کلیک میخوره و مدت زمان بیشتری برای شما میمونه.

از همین موضوع میتونید متوجه بشیم که کلماتی که روی اون ها ادوردز زیادی رفته میشه، معمولا کلمات بهتری از اون کیورد مادر ما هستند.

حالا که شما روی کلمه کلیدی اصلی سایتتون تو صفحه 2 گوگل هستید، حتما با یکسری از کلمات تخصصی تر و بلند تر میتونید صفحه 1 باشید و احتمالا همین الان هم هستید.

پس بهترین کار برای شما تو این مرحله، اینه که انرژی خودتون رو روی رسوندن کلمات بلند تر به لینک 1 متمرکز کنید تا بعد از اون به واسطه کلیک خوردن سایت، روی کلمه کلیدی اصلی هم افزایش رتبه داشته باشید.

خدمات پیشنهادی: مشاوره سئو سایت


2- اگر ویدیو ندارید، یک ویدیو اضافه کنید.

ویدیو سئو

راهکار ساده دوم اضافه کردن یک ویدیو خوب به صفحه هستش که قطعا خودتون می دونید چقدر میتونه برای سایت شما مفید باشه.

مهم ترین فایده ای که ویدیو برای شما داره، حتی از برای خودتون نباشه و فقط ویدیو آپارات رو داخل سایتتون بگذارید، اینه که کاربر برای دیدن ویدیو ممکنه 3 دقیقه بیشتر داخل سایت شما بمونه و همین بهترین اهرم برای تحدید کردن سایت های صفحه 1 گوگل هستش.

فقط چندتا نکته رو برای گذاشتن ویدیو داخل سایت در نظر بگیرید که نتیجه اون رو براتون چند برابر کنه:

  1. سعی کنید ویدیویی انتخاب کنید که 15 ثانیه اول اون جذاب باشه.
  2. سعی کنید از ویدیو های 3 الی 5 دقیقه ای استفاده کنید.
  3. ویدیو هایی بگذارید که عریض هستند نه مرتفع. (مدل استوری در گوشی ها نباشه ترجیحا)
  4. حجم ویدیو خیلی زیاد نباشه و سریع برای کاربر لود بشه.

همین 4 نکته ساده باعث میشن اگر تو حالت عادی 5 درصد از کاربر ها ویدیو شما رو می دیدند، این رقم به 20 درصد حداقل رشد پیدا کنه.

فایل صوتی راهنما یا پادکست هم میتونه این کار ویدیو رو برای شما بکنه و گوش دادن اون باعث بشه که 3 دقیقه بیشتر کاربر داخل سایت بمونه.


حالا تصور کنید شما با استفاده از کلمات کلیدی بلند، کاربر هایی رو به داخل سایتتون کشیدید و بعد با استفاده از این ویدیو یا پادکست اون رو مدت زمان بیشتری داخل سایت نگه داشتید.

خیلی روشنه که افزایش رتبه لیاقت سایت شماست.


3- عنوان سئو نیاز به تغییر کوچکی دارد!

خب مرحله بعدی عنوان سئو هستش که یک تغییر متخصر در اون میتونه شما رو بیشتر به چشم کاربر بیاره.

همونطور که حتما میدونید، نرخ CTR از مهم ترین فاکتور های سئو هستش که تاثیر به این شکل بروز میکنه:

شما تو لینک 5 گوگل، با عنوان جذاب تون بیشتر از لینک 3 گوگل کلیک می خورید و این باعث میشه که شما جای رتبه 3 رو بگیرید.

حالا برای اینکه روی همون کلمات کلیدی بلندی هم که در نظر گرفتیم، بتونید راحت تر بالا بیایم، می تونیم با استفاده از ایجاد یک تغییر کوچیک توی عنوان، این روند رو سریع تر کنیم.

عنوان سئو

چطور عنوان صفحه رو تغییر بدیم؟

  • اضافه کردن کلمه (بروزرسانی 2020)
  • اضافه کردن کلمه (راهنمای کامل)
  • اضافه کردن عبارت (+ ویدیو)
  • اضافه کردن عباراتی مثل (جامع – استاندارد – 0 تا 100 – تضمینی – فوری – آسان – مرحله به مرحله)

این تغییرات کوچک میتونند میزان کلیک شدن روی سایت شما رو تا حد قابل توجهی افزایش بدند و این خودش اهرم بسیار خوبی برای بالا کشیدن سایت از صفحه 2 گوگل به صفحه 1 هستش.

پیشنهاد می کنم برای کسب اطلاعات کامل در این خصوص مقاله آموزش نوشتن عنوان سئو را مطالعه کنید.


4- کلمات کلیدی بلند را به متای توضیحات اضافه کنید.

متای توضیحات seo

خب راه دیگه ای که میتونه سرعت بالا اومدن کلمات کلیدی بلند به لینک های اول رو بالا ببره، استفاده از اون کلمات در متای توضیحات سئو یا همون META DESCRIPTION هستش.

اینکه من انقدر اصرار روی بالا آوردن کلمات کلیدی بلند دارم چون میدونم که این کلمات میتونن تو رتبه کنونی سایت شما معجزه کنند. مطمئن باشید.

اما راجب متای توضیحات این نکته رو هم باید در نظر  بگیرید که حتما متن و کلماتی که تو اون بکار رفتن رو باید داخل صفحه هم بکار ببریم.

حالا بکار بردن این کلمات داخل صفحه میتونن توی سرتیتر ها باشن یا اینکه داخل خود متن استفاده بشن اما بکار بردن اون ها الزامیه.

از اونجایی که ما قصد داریم عبارات تاثیر گذاری رو توی عنوان سئو بکار ببریم، میدونیم که بخشی از فضای عنوان رو برای استفاده از کلمات مختلف از دست خواهیم داد.

اینجا متای توضیحات میتونه کمک کننده ما باشه و کلمات کلیدی پر جستجو و بازدید آور رو داخل خودش پوشش بده.

این هم مرحله 4 آوردن سایت از صفحه 2 به صفحه 1


5- سرعت صفحه را افزایش دهید.

سرعت سایت

یکی از نکاتی که همه سایت های آموزشی ایرانی و خارجی در خصوص سئو روی اون اصرار دارند، افزایش سرعت سایت هستش.

از طریق GTmetrix میتونید سرعت سایتتون رو بررسی کنید و اون رو با رقبا مقایسه کنید.

افزونه هایی مثل autoptimize میتونن ابزار خوبی برای افزایش سرعت سایت توی فضای وردپرس باشن.

بهینه سازی تصاویر سایت هم با استفاده از افزونه smush هم به راحتی در وردپرس قابل انجامه و این ها روش های ساده ای هستند که میتونید با استفاده از اون ها سایتی سریع تر از قبل داشته باشید و بعد از اعمال این موارد داخل سایت، میتونید اطمینان داشته باشید که چند قدم به هدف اصلی خودتون نزدیک تر خواهید شد.

این کار رو میتونید قبل از طی کردن مراحل هم انجام بدید.

محصول پیشنهادی: پکیج آموزش سئو وردپرس


6- سایت باید موبایل فرندلی باشه.

میدونم که اگر به صفحه 2 گوگل رسیدید احتمالا موبایل فرندلی هستید اما خب ممکنه مطلب کامل و مفصل شما هم دلیل داشتن رتبه امروزی تون باشه.

اگر از قالب واکنش گرا استفاده نمی کنید که سریعا سوئیچ کنید روی سایت رسپانسیو و این مشکل بزرگ رو برطرف کنید.

از طریق mobile friendly test خود گوگل هم میتونید شرایط سایتتون رو بررسی کنید.

افزونه amp هم برای افزایش سرعت سایت در صفحات موبایل خیلی میتونه کمکتون کنه که البته قبلش باید کار کردن با این افزونه رو به خوبی یاد بگیرید.

اما موضوعی که وجود امروز خود ما وقتی صفحه ای رو طراحی می کنیم، اول کیفیت نمایش اطلاعات اون داخل موبایل و گوشی های تلفن همراه رو میبینیم و بعد سراغ دسکتاپ میریم.

دلیل اینه که مشتری ها اکثرا با موبایل جستجو می کنند و کسانی با سیستم های کامپیوتر وارد سایت میشن همکار های ما هستند.

پس مرحله 6 رو بطور کلی، یک بازنگری در نمایش موبایلی سایت در نظر می گیریم.


7- بک لینک های رقبا را آنالیز کنید.

آنالیز بک لینک رقبا

تاثیر فعالیت در فضای Off page و بک لینک سازی تو بعضی رقابت ها بسیار زیاده و شاید با یک آنالیز ساده متوجه بشید که تنها چندتا بک لینک میتونن شما رو از صفحه 2 گوگل به راحتی به صفحه 1 انتقال بدن.

اگر چه من کلا با تکنیک های On page رابطه بهتری دارم و دلیل اون هم کم ریسک تر بودن این تکنیک هاست اما واقعا خودم این موضوع رو لمس کردم 15 دقیقه زمان گذاشتن برای زدن چند بک لینک، تو یک هفته سایتم رو از صفحه 2 گوگل به لینک 4 صفحه اول رسوند.

رو این حساب بد نیست که کلا این دید رو داشته باشیم که تو هر رقابت، رقبای موفق میتونن الگو های خوبی تا رسیدن به رتبه های نزدیک خودشون باشن و خلاقیت های ویژه رو به مرحله بعد اون منتقل کنیم که میخوایم خود سایت های موفق رو بگیریم.

از طریق سایت ahrefs میتونید بک لینک های سایت های رقبا رو بررسی کنید و در صورتی که امکان گرفتن لینک از اون رقیب ها وجود داشت، شما هم لینک دریافت کنید.

این روش واقعا میتونه خیلی کار ساز باشه اما پیشنهاد من اینه که اول مراحل 1 تا 6 رو طی کنید و بعد سراغ این کار برید که ریسک کمتری داشته باشه.


8- اطلاعات تازه به کاربر دهید.

این مرحله میتونه برگ برنده شما باشه.

  1. سایت های صفحه اول گوگل رو بررسی کنید.
  2. سعی کنید از نظر اطلاعات کامل تر از همه اون ها بشید.
  3. ببینید چه موضوعات و بحث هایی که خصوص اون زمینه کاری وجود داره که هیچ صحبتی در مورد اون نشده.
  4. حتی اگر دیدید که اون اطلاعات جستجو کننده خاصی هم نداره اون ها رو به صفحه سایتتون اضافه کنید.

همین مقاله ای که در حال مطالعه اون هستید، جستجو کننده خیلی کمی داره و اصلا برای اینکه بازدید کننده به سمت سایت بیاد، نوشته نشده.

هدف از نوشتن همین مطلب، ارائه اطلاعات تازه به کاربری هستش که علاقه مند به یادگیری مفاهیم سئو و متخصص شدن در این حوزه است.

امروز سایت ایرانی هم در خصوص این موضوع صحبتی ارائه نکرده و این میتونه برای سایت ما یک برگ برنده باشه و خب طبیعتا شما هم اگر از این اطلاعات بهره ای ببرید، اسم سایت ما رو حفظ می کنید و این میشه وجه تمایزی که ما بین خودمون و رقبا ایجاد کردیم.

بروز شدن صفحه هم یکی از فاکتور های سئو هستش که شما با اضافه کردن این محتوای تازه، اون مورد رو هم برای سایتتون یک قدم جلو می برید.


9- صفحه مربوطه را با سایت های خوب و صفحات خوب دیگر سایتتان مرتبط کنید.

منظور از مرتبط کردن یا ارتباط سازی همون لینک سازی هستش.

لینک سازی میتونه هم بصورت داخلی انجام بشه و هم بصورت خارجی؛ یعنی میتونید به صفحات خوب خودتون لینک بدید یا اینکه یک مرجع خوب و بدرد بخور تو سایت دیگه ای رو معرفی کنید.

تو همین مقاله اگر دقت کنید این اتفاق افتاده و ما هم به صفحات خوب سایت خودمون لینک دایدم و هم چند سایت و صفحه معتبر خارجی رو به شما معرفی کردیم و بهشون لینک خروجی دادیم که هر دو میتونن قدرت این صفحه ما رو افزایش بدن.

بطور کلی یکی از فاکتور های مهمی که گوگل از ابتدا تا امروز برای رتبه دادن به سایت ها و اعتبار سنجی اسناد در نظر گرفته، ارتباط سند مربوطه با اسناد دیگر و کیفیت این ارتباطات بوده که بک لینک هم محصول همین فاکتور سئو هستش.

پس سعی کنید داخل هر صفحه ای که میبینید روند رشدش متوقف شده، به صفحات خوب سایت خودتون لینک بدید و چند صفحه مرتبط و واقعا کارآمد در اون خصوص رو هم به کاربرانتون معرفی کنید.

از صفحات دیگر سایت به این صفحه لینک بدهید.

منظور از ارتباط سازی بین این صفحه و صفحات دیگه، نه تنها لینک دادن به اون صفحات بلکه گرفتن لینک های خوب هم برای این صفحه هستش و شما با این کار میتونید از آتوریتی و اعتبار صفحات موفق دیگه سایتتون هم برای بالا کشیدن این صفحه استفاده کنید.

گرفتن بک لینک برای این صفحه و پخش کردن لینک اون داخل شبکه های اجتماعی هم شامل همین مرحله از کار میشه.


10- به کاربران خود هدیه بدهید.

هدیه به کاربران

این دیگه تیر آخر برای گرفتن صفحه اول هستش که البته به نظرم اگر شما تمام این مراحل رو طی کنید، می تونید با اضافه کردن این چاشنی علاوه بر صفحه 1 گوگل، به رتبه های اول اون فکر کنید!

منظور از هدیه دادن به کاربران چست؟

من مثلا در مورد بک لینک سازی در وبلاگ ها می نویسم و شمایی که در حال مطالعه این مطلب هستید، پس از یاد گرفتن بهترین شکل کار برای لینک سازی بلاگی، نیاز به لیست بهترین وبلاک های ایرانی و خارجی دارید.

من با ارائه این لیست کامل در قالب یک فایل اکسل یا PDF میتونم هدیه ای به شما بدم که تفاوت سایت من با رقبا رو نشون بده.

مورد دیگه ای که تو این موضوع بکار میره، ارائه محتوا های اینفوگرافیکی هستش که اگر در سایت های خارجی جستجو کرده باشید، حتما با اون رو به رو شدید که تصاویری با ارتفاع بلند، چند مرحله از انجام یک کار رو تو قالب اینفوگرافیک و تصاویر گرافیکی، به شما یاد میدن یا اینکه یک آمار دقیق و بلند در مورد یک موضوع رو ارائه می کنن.

اینفوگرافیک ها مثل ویدیو میتونن کاربر رو داخل سایت حفظ کنن.

ارائه کتاب های الکترونیکی رایگان به کاربر در خصوص موضوع مورد علاقه اون و موارد از این دست، میتونن کاربر های وفادار سایت شما رو زیاد کنند.

در ادامه این اتفاق، شما بازدید های برگشتی در یافت می کنید؛ یعنی کسی که یکبار از سایت شما دیدن کرده، باز هم سراغ اون میاد و این به معنی با کیفیت بودن شماست.


10 روش بالا که تا مورد 9 روش های 100 درصدی برای سئو سایت هستند و مورد 10 میتونه اهرمی برای فعالیت تو رقابت های خیلی سنگین باشه و دیگه هیچ نگرانی برای ثابت موندن رتبه شما رو باقی نگذاره.

شاید با مطالعه این مطلب، به این فکر رفته باشید که اصلا رقبای من تو هیچ کدوم از این مورد ها بهتر از من نیستند و جای تعجبه که اون ها باید صفحه اول  نمایش داده بشن و صفحه 2 بمونم!

دقیقا همین مشکل رو با یکی از پروژه ها داشتم و دیدم که با وجود داشتن بک لینک بیشتر، قدمت بیشتر و محتوای خوب، سایت هایی هستند که اجازه ورود این پروژه من رو به صفحه اول نمیدن.

بعد که بررسی کردم دیدم همه این موارد روی بعضی کلمه کلیدی هایی که من اصلا فکرش رو هم نمی کردم دارن بازدید کننده دریافت می کنن.

خدمات سئو سایت

در انتها می توانید برای مطرح کردن مشکلات خود از خدمات سئو دات کام کمک بگیرید و با یک تماس بصورت رایگان مشاوره شوید.

 

2 پاسخ
  1. نيما
    نيما گفته:

    مرسي مقاله خيلي خوب و مفيدي بود واقعا مطالعه اين مطالب اصلا آدم را خسته نميكنه اميدوارم شما هم خسته نشيد و به توليد اين محتوا هاي كاربردي ادامه بديد.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.