صفحه اول گوگل

اسرار صفحه اول گوگل

اسرار صفحه اول گوگل! چطور ما هم به صفحه اول گوگل بیاییم؟ صفحه اول گوگل جایگاه چه وب سایت هایی است؟ رتبه اول چطور!!؟؟ خدمات سئو برای دستیابی به بالا ترین جایگاه در اینترنت…

خب زمان آن رسیده که صحبتی جدی درباره اسرار صفحه گوگل داشته باشیم و ببینیم واقعا جدا از این صحبت های ساده ای که برای رسیدن به جایگاه های اول مطرح می شود واقعا صفحه اول گوگل جای چه وب سایت هایی است؟

صفحه اول گوگل

اسرار صفحه اول گوگل و رتبه اول

اونی که فکر می کردیم نشد!

مطمئنا شما هم برخی روش ها و استاندارد هایی را که راجب رسیدن به صفحه اول گوگل گفته می شود را خواندید و انجام دادیم اما متاسفانه آن اتفاقی شاید منتظر آن بودید برای سایت شما رقم نخورده است!

شاید هم که اصلا جدی تر مطالعه کرده اید و با جستجوی راهکار ها سئو کردن و الگوریتم های گوگل و … مطالعات خود را انجام داده اید اما باز هم به آن بازخوردی که انتظار دارید نرسیده اید.

وقتی سایتش نمیاد صفحه اول گوگل!

وقتی سایتش نمیاد صفحه اول گوگل!

هیچ مشکلی وجود ندارد حتی اگر تا به حال مطالعه ای هم نداشته اید باز هم مسئله ای نیست چون ما اینجا هستیم که داستان صفحه اول گوگل و راه رسیدن به آن را از سیر تا پیاز برای شما تعریف کنیم!

اولین قدم برای رسیدن به صفحه اول گوگل

چند قدم با من همراه شوید تا با هم منطقی ترین نگاه را به کسب رتبه های اول گوگل داشته باشیم.

اولین قدم شما برای رسیدن به صفحه اول گوگل این است که اهداف خود را به شکل دقیق مشخص کنید؛ این بدان معناست که کلمه کلیدی انتخاب کنید. شاید این موضوع را زیاد شنیده باشید ولی کمی صبر کنید!

کلمه کلیدی درست برای آوردن به صفحه اول

منظور من از کلمه کلیدی انتخاب کردن این نیستت که بگوییم مثلا قصد دارم با “لب تاب” رتبه اول گوگل باشم! یا مثلا با “عطر” یا “خودرو” و یا انواع دیگر کلمات کلی و جامع؛ این نیست! کلمه کلیدی یعنی واقعا مشتری شما اگر به دنبال شما بگردد چه چیزی در گوگل جستجو می کند؟ دقیقا چه چیزی

خیلی وقت ها این جستجو ها بسیار تخصصی و کامل هستند که کسب رتبه خوب با آن ها برای شما سریع تر و آسان تر است؛ و این در حالی است که افرادی که آن را جستجو می کنند به مشتری هدف هم نزدیک تر هستند.

مثلا همان کلمه “عطر” را در نظر بگیرید؛ کسی که این عبارت را جستجو می کند بیشتر مشتری است یا کسی که جستجو می کند ” خرید عطر مردانه ساواج “!؟

قطعا مورد دوم. چون او می داند به دنبال چه چیزی می گردد و وقتی انقدر کامل و دقیق جستجوی خود را انجام می دهد، یعنی تصمیم او برای خریدن عطر خیلی جدی تر است. مورد اول شاید میخواهد بطور کلی درباره عطر ها اطلاعات کسب کند، شاید میخواهد راجب تاریخچه عطر بخواند یا حتی ببینم چه شرکت هایی عطر تولید می کنند و ….

این ها مواردی هستند که خیلی از افراد به آن ها توجه نمی کنند و تصور می کنند سئو یعنی بالا آمدن با کلید واژه کلی! 1 سال پروژه آن ها زمان می برد، تازه اگر به موفقیت برسد، آن هم نتیجتا برای آن ها خیلی راضی کننده نیست و کلی هم هزینه و انرژی و ….

پس در قدم اول برای رسیدن به صفحه اول گوگل، شما باید هدف گذاری صحیح و منطقی خود را داشته باشید تا چشم انداز کار مشخص شود.

در نظر گرفتن 200 کلید واژه تخصصی برای شما مطلوب تر از 3 کلید واژه کلی خواهد بود.

آنالیز سایت های صفحه اولی

آنالیز سایت های صفحه اول گوگل

آنالیز سایت های صفحه اول گوگل

خب حالا که فهمیدیم هدفمان برای رسیدن به صفحه اول گوگل، با چه عباراتی است؛ زمان آن رسیده که در قدم دوم سایت های صفحه اولی در آن عبارات را آنالیز کنیم:

  • طراحی سایت آن ها به چه شکل است؟
  • قدمت آن ها چقدر است؟
  • چقدر در سایتشان محتوا و مطالب با کیفیت ارائه کرده اند؟
  • چه میزان اعتبار دارند؟ ( با بررسی آتوریتی و تعداد بک لینک ها )
  • سرعت لود آن ها و معیار های دیگری که در سایت الکسا میتوانید نگاهی کلی به آن ها داشته باشید.

این کار چه فایده ای برای ما دارد؟

  1. متوجه میشویم که موفق ترین سایت ها در زمینه شغلی ما، با چه استراتژی و رویکردی کار سئو ساتشان را انجام داده اند.
  2. متوجه می شویم که چقدر کار برای عبور از این وب سایت ها داریم و چه برنامه ریزی زمانی میتوانیم برای گرفتن رتبه های اول گوگل داشته باشیم.

حالا با توجه به این نگاهی که داشتیم، باید این موضوع را در نظر بگیریم که هرچقدر آن ها مطالب دارند یا بک لینک تولید کرده اند و مسائل دیگر، ما باید چند قدم جلو تر از آن ها باشیم و بیشتر از آن ها فعالیت کنیم تا با توجه به قدمت و عمری که آن ها دارند، گوگل تصمیم بگیریم جایگاهشان را به سایت نو پای ما بدهد.

صفحه اول گوگل برای محتوا های فوق العاده است

صفحه اول گوگل برای محتوا های فوق العاده است

صفحه اول گوگل برای محتوا های فوق العاده است

یکی از اسرار صفحه گوگل همین مورد است. خیلی راجب تکنیک های سئو و بهینه سازی گفته شده و من دیگر نمیخواهم راجب تگ های عنوان و توضیحات تصاویر و آلت و تایتل و غیره برای شما بگویم!

گوگل همواره سعی بر این دارد که مهم ترین فاکتور خود برای جای دادن به یک سایت در 10 نتیجه اول را کامل بودن و فوق العاده بودن محتوا در نظر بگیرد.

این یعنی باید سعی کنید واقعا مطالب و محتوا هایی را داخل سایتتان منتشر کنید که کاربران سطح اینترنت به دنبال آن هستند و دلسوزانه بهترین اطلاعات را به مشتریانتان تقدیم کنید.

همان طور که گفتیم کامل بودن هم مثل  عالی بودن محتوا برای گوگل مهم است. بدون معنی که برای آن ها همه چیز را بنویسید و سعی کنید اگر در خصوص عنوانی مطلب تولید می کنید، بهترین مرجع در آن زمینه باشید.

نگاهی به دیجی کالا

مثلا سایت دیجی کالا را همه می شناسند؛ شما اگر در هر صفحه از محصولات آن بروید، همه سوالاتی که در خصوص آن محصول دارید را پاسخ خواهید گرفت. با وجود اینکه دیجی کالا اعتبار و برند سازی خود را دارد ولی همچنان سعی می کند محصولات خود را انقدر کامل و دقیق توضیح دهد که هیچ برای مطالعه در خصوص آن ها هم به سایت دیگری مراجعه نکند!

این است که امروز با وجود برند شناخته شده ای که دارد، در سئو هم موفق ظاهر می شود و مشتریان گوگل را هم از دست نمی دهد.

رعایت کردن این موضوع به تنهایی در سایت شما معجزه می کند و بلیط سفر شما به صفحه اول گوگل خواهد بود.

آموزش تولید محتوا 

بسته آموزش تولید محتوای فوق حرفه ای برای سئو کاران برتر

اگر میخواهید اول باشید، منحصر به فرد باشید.

یکی دیگر از فاکتور هایی که یک سایت را صفحه اول گوگل می رساند، منحصر به فرد بودن است. در چه چیزی منحصر به فرد باشیم!؟

  1. محتوای سایت های دیگر را کپی نکنید و خودتان برای سایتتان مطلب بنویسید.
  2. تصاویر سایت را با عکاسی حرفه و پردازش گرافیکی آماده کنید و تصاویر خودتان را در سایت قرار دهید. ( به جای کپی کردن تصاویر موجود در اینترنت )

این دو مورد مهم ترین عناصر چند رسانه ای هستند که بیشترین کاربرد را در سایت های امروزی دارند و منحصر به فرد بودن آن ها از شروط اول سئو شدن سایت شماست.

اگر از من بپرسید که میگویم سعی کنید سبک متن نوشتن خاص خودتان را هم داشته باشید یعنی مجبور نیستید حتما رسمی یا به شکل خاصی متن های خودتان را بنوسید! ساده و با قابلبیت خوانایی بالا

این موضوع را هم درنظر بگیرید که به سایتتان به عنوان یک پلاکارد یا بیلبورد تبلیغاتی نگاه نکنید! شاید برای مشتریان همین باشید ولی اگر برای گوگل هم اینطور به نظر برسید، رسیدن به صفحه اول آن برای شما خیلی دشوار خواهد بود.

فضای قابل گردش و جذاب برای کابران فراهم کنید!

یکی از اسراری که سال های اخیر اهمیت بسیار زیادی در سئو به خود گرفته است، جذابیت و قابل گردش بودن سایت شماست. یعنی سایت و محتوای آن به شکلی باشند که کاربران بتوانند به راحتی در آن گردش کنند و دقیقه ها در سایت مانگار باشند.

این خود نکته بسیار مهمی است که شما علاوه بر جذب بازدید کننده بتوانید او را در ساتتان نگه دارید! از اهمیت این موضوع اینطور برایتان بگویم که اگر این شاخص را در سایتتان با حساسیت بالا بتوانید اعمال کنید، شرایط این را دارید که علاوه بر صفحه اول بودن به رتبه اول گوگل در کلمه کلیدی مربوطه فکر کنید.

چند ابزار به بیشتر نگه داشتن کابر داخل سایت کمک می کنند:

  • از ویدیو های کم حجم و در حد 2 تا 5 دقیقه استفاده کنید.
  • لینک سازی داخلی را بشدت جدی بگیرید.
  • جداول قیمت زمان ماندگاری کاربر را بسیار افزایش می دهد.

جدول قیمت و بطور کلی جداولی که یکسری اطلاعات را بصورت ساخت یافته و مرتب به کاربران نمایش می دهد، دقیقا آن چیزی است که کاربران به دنبال آن می گردند و ممکن است پس از بستن سایت شما هم باز برای دیدن آن به سراغ صفحه مربوطه به آن بیایند.

و این به معنی بازدید بازگشتی است که نشان از کاربر محور بودن شما و مورد توجه قرار گرفتن از سوی گوگل می شود.

آوردن سایت به صفحه اول گوگل با بک لینک

بک لینک را هم حتما میشناسید! روشی دیگر برای رسیدن به صفحه اول گوگل وجود دارد که پایه و اساس آن سئو خارجی و اعتبار سازی برای سایت در فضای اینترنت و خارج از سایت خودمات است.

گوگل معمولا محتوا ها و مقالات سایت های معتبر را بهتر رتبه می دهد.

همان صحبتی که راجب آتوریتی داشتیم و به سایت آنالیزگر آن ها لینک دادیم تا آتوریتی رقیبانتان را بسنجید؛ آتوریتی یکی از اصلی ترین معیار های اندازه گیری اعتبار یک سایت است.

خب حالا برای بالا بردن این اعتبار به چه چیزی نیاز داریم!؟ به چیز های زیادی نیاز داریم ولی اصلی ترین آن ها بک لینک است.

بک لینک به لینک هایی گفته می شود که سایت های دیگر به شما می دهند و این در واقع اعتبار و محبوبیت شما در اینترنت را می رساند، اگر سایت های خوبی این لینک را به شما بدهند البته!

خب قرارمان این شد که زیاد راجب کار های سئو صحبت نکنیم و در مورد بک لینک های من مقاله لینک سازی حرفه ای را به شما معرفی می کنم که از آن برای یاد گیری در موضوع میتوانید بهره ببرید.

بک لینک خریدنی

روشی هم برای ایجاد بک لینک وجود دارد که با خرید از یک سری تولید کننده بک لینک انجام می شود و دیگر شما زحمت یاد گیری و اجرای این تکنیک ها را نمی کشید.

اولا به شما پیشنهاد می کنم قبل از انجام این کار، یک بار با مشاوران خدمات سئو دات کام تماس بگیرید و راجب خرید بک لینک حتما با آنان مشورتی داشته باشید.

و دوما من نمی خواهم بگویم بک لینک خریدن به سایت شما آسیب می زند و موارد دیگر … نه اگر این کار هم درست انجام شود، واقعا میتوانید با آن به صفحه اول گوگل برسید.

پس این موضوع هم حل شد که برای آوردن سایت به صفحه اول گوگل میتوان از بک لینک هم استفاده کرد و بخصوص در رقابت های سنگین، نیاز بیشتری برای سرعت بخشید و بهبود عملکرد سایت به آن خواهید داشت؛ اما این فرایند بسیار حساس تر از موضوعات مربوط به تولید محتواست.

پس حتما قبل از آن با یک مشاور صحبت کوتاهی داشته باشید.

تبلیغات برای گرفتن رتبه های اول گوگل

یکی از پارامتر های مهمی که همیشه برای گوگل مهم بوده، بازدید سایت هاست. این که واقعا یک سایت چقدر توسط افراد مختلف دیده می شود؟

خرید بازدید هم یکی از روش های سئو قدیمی است که گاها هنوز هم نتیجه بخش بوده و بخصوص برای افرادی که سرعت کار برای آن ها خیلی مهم است و زیاد به اصولی بودن داستان فکر نمی کنند، روشی پر کاربردی به حساب می آید.

شما سفارش تبلیغات بنری در چند مورد از پر بازدید ترین سایت های زمینه شغلی خود می دهید و از آن ها هم لینک می گیرید و هم ترافیک؛

قدرت آن سایت، بر روی قدرت سایت شما هم تاثیر می گذارد و رشد رتبه شما سریع تر اتفاق می افنتد.

مثلا خاطرم هست که در یکی از پروژه ها که فعالیت می کردیم، سایتی اقدام به قرار دادن بنر تبلیغاتی در سایت varzesh3 کرد و با سرعت بسیار زیادی به رتبه اول گوگل در آن کلمه کلیدی رسید.

حالا این که چقدر برای آن تبلیغ هزینه می کرد و آیا هزینه بازگشتی آن متناسب با هزینه پرداختی و البته ریسکی که انجام شده بود می شد یا خیر، به مدیر خود سایت مربوط می شود و چیزی که برای ما مهم بود این بود که با این روش هم می توان سایت هایی را در کوتاه ترین زمان به صفحه اول گوگل رساند.

خب فکر می کنم سر نخ های لازم برای رسیدن به صفحه اول گوگل به شما داده شد و تقریبا متوجه شدید که جایگاه اول برای چه سایت هایی است!؟ اما می خواهم در قسمت انتهایی مقاله راجب موضوع بسیار مهمی در خصوص رتبه اول صحبت کنم.

صفحه اول یا رتبه اول!!؟؟

یکی از اصلی ترین اسرار صفحه اول گوگل اینجاست! صفحه اول یا رتبه اول؟ آیا صفحه اول بودن کافیست؟ بهترین و پر بازده ترین رتبه ها در گوگل کدامند؟

همیشه شرکت های سئو قرار داد های خود را برای صفحه اول گوگل می بندند و هیچ کس تضمینی برای رتبه اول گوگل به مشتری خود نمی دهد.

این هم کار منطقی و اصولی است، اگر کسی غیر از این با شما برخورد کرد از او دوری کنید!

اما خب می دانیم که پروژه صفحه اول معمولا در لینک های 7 و 8 تمام شده اتلاق می شود؛ به جز شرکت هایی که با ریسک بیشتر تا 5 رتبه و برخی تا 3 رتبه اول را به شما پیشنهاد می دهند.

از این بحث قصد دارم به نتیجه گیری خوب برسم؛ پس لطفا این قسمت را با دقت بخوانید:

نرخ دریافت ورودی از گوگل برای رتبه اول بطور میانگین 36 درصد از کل جستجو هاست!!!!

این نرخ برای رتبه دوم 14 درصد است. و رتبه های سوم و چهارم هم باز نسبتا سهم قابل قبولی دارند… اما رتبه های از 5 به بعد واقعا خیلی کلیک نمی شود! ( مگر آنکه از عناوین جذاب و تحریک  کننده استفاده کرده باشند و بتوانند کاربران را مجاب به کلیک کردن کنند. )

از وقتی میزان جستجو های موبایلی موفق به گرفتن بخش قابل توجهی از سهم جستجو های کامپیوتر و دسکتاپ شد، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کرد.

چون در اولین صفحه ای که کاربر پس از سرچ با آن مواجه می شود، تنها 3 رتبه اول دیده می شود و سعی می کند در همان نگاه اول انتخاب خود را انجام دهد.

رتبه اول یا صفحه اول گوگل!؟

رتبه اول یا صفحه اول گوگل!؟
تصویر از سایت www.advancedwebranking.com برداشته شده است.

اینجاست که باید بدانید رتبه سوم با رتبه چهارم و پنجم فرق بسیار زیادی دارد، رتبه دوم با رتبه سوم هم به همین صورت و این در حالی است که رتبه اول گوگل بازدهی تقریبا 2 برابر رتبه دوم را دارد.

نتیجه گیری

اگر خاطرتان باشد در ابتدای مقاله که راجب انتخاب کلمه کلیدی صحبت می کردیم، گفتم که سعی کنید کلمات تخصصی تر انتخاب کنید.

حالا ایجا اهمیت آن مشخص می شود! کلمات تخصصی تر به علت رقابت کمتری که دارند، با یک مقدار تمرکز بیشتر به راحتی به رتبه اول گوگل می رسند.

و حالا سوال من از شما این است:

با 100 کلمه رتبه اول گوگل باشید بهتر است یا با 3 کلمه در رتبه 8 ام گوگل جای داشته باشید؟؟

آموزش سئو از 0 تا 100

آموزش سئو و بهینه سایت از ابتدا تا انتهای داستان سئو، مسیری پر ماجرا در جنگ بر سر رتبه اول

5 پاسخ
  1. آزاده
    آزاده گفته:

    عالی عالی مطلب بسیار کامل و خواندنی بود.
    دقیقا متوجه شدم که چطور باید بتویسیم تا صفحه اول گوگل باشیم.

    پاسخ
  2. سامان میرزاپور
    سامان میرزاپور گفته:

    البته گاها رتبه ۷ بودن در برخی کلمات سنگین بازخود بهتری نسبت به چند رتبه اولی ضعیف دارد و از آنجایی که نمیتوان با اطمینان به رتبه اول فکر کرد تصاحب صفحه اول هم با یک استراتژی منطقی مطلوب خواهد بود.
    زیرا در اینجا افراد بسیاری هستنو که اعتبار کسب صفحه اول گوگل برای آنها مهم تر از فروشی است که از آن میتوانند به دست آورند.
    البته جسارت نمیکنم شما استاد هستید این نظر شخصی بنده بود.

    پاسخ
    • سیاوش پیری
      سیاوش پیری گفته:

      بله حرفتون صحیح بود. اینکه صرفا کسب رتبه های اول برای اعتبار و محبوبیت بوده باشه و هدف اصلی فروش از طریق گوگل نباشه، هدفی هستش که به ندرت بین پروژه ها دیده میشه و معمولا افراد فقط قصد دارند که فروش و بازاریابی خودشون رو بهتر بکنند؛ اما حرف شما هم درست هستش و گاها پروژه هایی هستند که کسب رتبه های اول برای اون ها فقط برای کسب اعتبار در اون زمینه شغلی هستش.

      پاسخ
  3. علی
    علی گفته:

    در مورد کلمات کلیدی تخصصی با شما کاملا موافق هستم چون در برخی از پروژه هایی که برای مشتریانمان انجام دادیم، نتیجه آن را به چشم دیده ام.
    هم سریع سایت به مشتری گرفتن و فروش رسید (برد برای مشتری) و هم ما با ریسک کمتر و اصولی تر کار سئو سایت را انجام دادیم منظورم بی نیاز بودن پروژه از خرید بک لینک و موارد دیگر است (این هم برد برای ما)

    پاسخ
    • سیاوش پیری
      سیاوش پیری گفته:

      بله هر 2 مورد هم بسیار مهم هستند. بخصوص رضایت مشتری که بتواند با بازدهی که از سایت دریافت می کند برای باقی پروژه سئو هزینه کند.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.